Sunday 7 June 2015

What we know??

Assalamu'alaikum..
Untuk entry kali nie mengenai persefahaman. Mungkin isu ini lebih serius berbanding entry yang lain. Just keep reading and scrolling...
Sebelum aku terlupa Salam Nifsu Sya'ban even dah lambat tak kira jugak tetap nak wish dan tak lama lagi nak Ramadhan.
Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak semua...
p/s: awal je bagi pesan sebab takut dah tak update blogg je lepas ni. Al-maklum dah start buzy balik...

*************************************


Okey aku start dengan myself..

Tanpa disangka banyak benda di sekeliling aku yang aku kurang tahu dan yang sedihnya aku malas nak ambik tahu sebab bagi aku macam tak akan bawak effect papapun..
Sampai satu tahap yang bila aku dengar automatik cakap....
"Napa aku tak tau laa?" "Bila benda tu berlaku?" "Dari mana korang dapat cerita ni?"
Seolah-olah aku berada di dunia yang lain padahal elok je aku duduk kat rumah...
Kenapa aku boleh jadi macam ni? Aku sendiri pun tak tahu..
Adakah faktor umur yang mempengaruhi? Mungkin ya sebab sekarang baru sedar dan otak nak hadam balik apa yang berlaku sepanjang aku hidup ni...
Ye laaa....bila tak habis-habis nak flashback je kejenya...
Then bila nak flashback tu yang lawaknya part dendam, sakit hati, kenangan time kecik dengan time sekolah rendah je banyak aku ingat. 
Bila reunion balik dengan adik beradik yang lain dari part lawak sampai kat part sedih semua bersatu. Dari riang ria ketawa jadi suram je muka. Jam pun dah tak sedar start sembang pukul berapa sampai pukul berapa habis. Itulah kelebihan adik beradik ramai..memang tak henti-henti cerita...
Then bila dah besar ni baru Mrs.Ummi nak kongsi segala cerita untuk dijadikan panduan hidup kitaorang. Al-maklumlaa soon or sooner we all will get married.
First of all communication is important in all relationship. Komunikasilah yang menggerakkan sesuatu perhubungan. Kalau fail bab ni jangan harap nak move to another step. Kalau aku pun orang sekeliling senyap sunyi satu hari dah nak gila sebab aku dah biasa dengan leteran or bebelan. Atleast kita boleh consider ada orang yang take care of me. Right?? Semua itu ada maksudkan?
Kat sini sedar ataupun tak kitaorang dah salah faham. Sebab bila kita dah tahu or dah selalu dengan satu side kita tak percayakan apa yang other side buat or planning sebab kita dah bersangka buruk dulu sebelum kita tahu apa niat sebenar. Sakit jugak kehidupan macam nie. Sebab apa? Sebab kita selalu sangat buat kesimpulan awal dan terus menjatuhkan hukuman tanpa bertanya lebih dahulu. Manusia..yess human being...lack of humanity.
Okeylah..already midnight so esok aku nak kena bangun awal..
Jangan lupa put a faith on Him..
With doa dan usaha..InsyaAllah..
What will be it will be...
Anyeong..wan an..
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT