Thursday 5 September 2013

Ketidaktahuan Lagi.

Macam biasa benda yang aku nak post adalah pasal kerja dan belajar.
Dan kali ini kenapa aku rasa macam berat hati pulak nak tinggalkan tempat nie.
Betul ke keputusan aku nie? Aku sendiri masih belum 'jumpa' lagi dengan jawapannya.
Hmmmm...xpe Myda, mana tahu kamu dapat kerja yang lagi baik dari sini.
Cari pengalaman sebanyak mungkin sebelum kamu ada kerja tetap kan?? InsyaAllah...
Untuk pengetahuan semua, my older sista nak balik ke sini. Hmmmmm....
Tak tau nak kata apa dah. Aku lebih kesiankan dengan Mrs.umi sebab apa2 yang Mrs.umi susulkan semua tak berapa menjadi. For Mrs.umi, don't blame yourself of this things happen. Kita hanya mampun merancang dan Tuhan yang menentukan segalanya.
Dan sempena aku berhenti kerja dari sini, aku sendiri masih tak tahu lagi nak cari kerja kat mana. Hmmmmm....aku nak kerja ke nak belajar??? Any solution??
Utamakan pembelajaran dulu. Tapi aku tak nak duit EPF aku berhenti jugak.. hmmmm...nak kerja dengan Boulevard maunya kaki aku tercabut. Hehehhehehehehe.....
Ada satu tempat still lagi mencari vacancy dari dulu lagi. Aku sendiri tak tau. Sebab hari tue aku ada telefon, tanya personal assistant position. Lepas tue diaorang tanya, boleh tak kalau nak travel ke kL, aku jawaplah boleh je. Then diaorang jawap, okeylah. Hantar je resume ataupun terus datang sini untuk interview.
Rasa aku company nie Melayu (hope so..), then peluang untuk aku kerja luas..hehehehhe..(luaslah sangat)
Sedih rasa bila k.aya cakap pagi tadi, "Myda, janganlah berhenti," hmmmmm.....then jawapan aku.
"Biar aku habis belajar dulu, nanti bila dah habis belajar, boleh minta masuk kerja kat sini. Tapi dengan lain certificate sebab aku dah ada diPloma. Gaji pun boleh jadi besar. Hehehehehehehe.....
Then why not I'm trying kat situ untuk P.A position??
Mana tau bleh travel kat sana-sini. Hehehehehehe....jap P.A??
Bukan semua benda bos ke kena ambil tahu??Hailahaila... (-.-)
Nak ke tak? Nak ke tak? Nak ke tak?
Tepuk dada tanya iman, tanya hati, tanya akal.
Jangan buat keputusan yang mendadak dan terburu-buru kang tak pepasal buruk padahnya.
Lagi-lagi bila melibatkan oil & gas company yang selalu travel ke kL..
Sometimes kita kejar masa & duit sampai kita lupa siapa, apa dan kenapa untuk kita buat semua nie?
Memang, kadang-kadang bila nak duit sangat sampai boleh lupa keluarga dan asal-usul.
Bukan aku nak membongak la tapi aku sedar aku masih lagi dalam tanggungjawap keluarga aku.
Bukan senang nak handle diri sendiri dengan kerja yang sangat melambak. Lagi-lagi aku nie still dipanggil student. Yeah, I'm still student. Learning for myself. Yeay....
Haila, pasal tiket my olda sista tue dah habis tempoh booking dia...hish..
Lambat sangat bagi tau confirmation call. Then aku kena tengok balik tiket tue setiap masa.
Tak ada kerja jadi ada kerja. Hmmmmm......
Lupa nak bagi tau, Sabtu nie ada pesta layang-layang kat Bintulu.
Macam best je. Nak sangat tengok macam mana pesta layang-layang tue. Tapi esok aku ada annual dinner college kat Imperial Hotel..
Takut nanti tak ada masa nak rehat tal pasal-pasal boleh pengsan. Tak mau cari penyakit.
Hish hish......Then hari isnin still lagi nak gi kerja pulak. Hari selasa baru tak turun.
I get my freedom back.. hahahahahahaha......(^_^)
Okeylah...who will know what happen in the future right?
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT