Wednesday 13 March 2013

I just want to do the best in my life. At least I tried and I didn't regret do that because I learn to be good in same time I know how to be good. Is that wrong?
Then tell me? Why I still need other people option in my life?
Kadang2 aku tahulah memang kita kena tanya pandangan orang lain tapi takde lah sampai hidup kita pun orang lain pun aturkan.
Tengok macam diaorang artis.
Perkahwinan tue pun sebab peminat nak diorang bersama
Tak pun sebab suka sama suka then...
Time kawen bukan main lagi seronok.
Sampai nak ucap alhmdulillah pun takde.
Sebab terlalu excited dapat suami.
Then bila part bercerai berai,
"Dah tak ada jodoh nak buat macam mana?"
"Semuanya takdir Allah, kita sebagai hamba hanya mampu merancang,"
"Saya tak minta semua ni berlaku, semuanya takdir,"
Dah part seronok tak ingat Tuhan
Then part dah sedih, barulah nak menyalahkan takdir.
Macam-macam berlaku dalam dunia nie.



Termasuklah apa yang berlaku dengan aku.
Yang peliknya, kenapa diaorang lebih percayakan orang lain dari yang empunya badan?
Itu yang aku memang tak faham.
Biarlah, aku tak pernah memulaukan orang, aku tak pernah nak membenci orang,
Aku tak pernah nak memutuskan silaturrahim dengan orang.
Tapi bila orang dah buat korang macam tue, apa agaknya tindakan korang?
Just buat don't know right?
Sebab kita tahu Tuhan sentiasa bersama kita.
Sebab dalam kubur nanti, bukan orang yang menyoal aku time mati nanti.
Sebab dalam kubur nanti, bukan orang yang menjamin aku masuk syurga nanti.
Sebab dalam kubur nanti, bukan orang yang tolong aku jawap soalan malaikat Mungkar dan Nakir nanti.
Aku sorang gak dalam kubur nanti.
So, whatever aku buat sukati aku lah. Asalkan aku tahu hukum hakam agama.
Batas2 pergaulan aku dalam perhubungan.
Nak aku layan kasar, diaorang cakap aku nie tak de adab dan sopan.
Bila aku layan berlemah lembut diaorang cakap aku nie nak menggatal dengan lelaki orang.
Sssssaaaaabbbbbbbaaaaarrrrrrrr jjjjjeeeeeelllllaaaaaahhhhhh.......

MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT