Monday 21 July 2014

Assalamu'alaikum sebagai pembuka bicara...
Seperti biasa, aku akan jadi blog nie tempat aku kongsikan segala kisah suka dan duka.
Untuk hari nie aku just nak cakap yang aku sangatlah kecewa dengan sikap sesetengah pihak yang sangat2 mementingkan diri sendiri.
Aku bukanlah baru sebulan dua bekerja kat situ tapi layanan yang diberikan sedikit sebanyak sangat mengecewakan aku. Soalan yang aku tujukan untuk diri aku sendiri. 
"Kenapa aku harus teruskan bekerja disitu padahal ada orang lain lagi yang boleh mengambil aku bekerja dengan mereka dengan gaji yang lagi lumayan."
Memang aku tak nafikan yang aku terlalu sukakan budak dan memasak tapi bukan dengan cara ni.
Hanya dengan melihat keadaan aku sekarang dengan keadaan aku yang dulu.
Betapa besarnya perubahan. Aku dulu yang agak sedikit berisi kini tinggal kurus melidi.
Dan ramai yang bertanya kat aku sama ada aku ni ada mengamalkan diet.
Buat apa aku nak diet?? (sambil kening terangkat sebelah..)
Cukuplah dengan bebanan kerja yang dorang berikan kepadaku. 
Sakitnya hanya Allah je yang tahu. Sebulan sekali takpun seminggu sekali memang akan bertampal koyok kat belakang badan untuk menghilangkan muscle pain. 
Belum kira lagi dengan sakit tulang belakang aku. Memang akan jadi speechless..
Bagus aku tengok vacancy sekarang nie. Ada ke tak yang kosong sekitar nie.
Kalau nak aku memang nak yang travelling punya style tapi Mrs.Umi tak bagi sebab dia cakap aku nie girl. So, tak yah nak kuar sangat. (haish...baru je fikir nak terbang sini sana... ~_~)
Okey, so aku baru je hantar resume kat Monsterjob. Xtau la dapat ke tak..
Lagipun aku tengah tunggu keputusan untuk jadi Cikgu Taska. Wether they call me or not, i don't know.
But still put my faith there because government. 
Okey there. What will be, it will be..
Good night. Sleepy already..
Bubye (^_~)
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT