Saturday 6 September 2014

Little Bakery Collection!!

Assalamu'alaikum..
Like aslways from me to you all..
Today for entry I like to show off my baking talent..
Maybe not good enough if I compare with others but at least I tried right??
So here where are...



Yang atas nie pulak collection time befday Mr.Ayah dan buat pertama kalinya aku memcuba untuk membuat kek atas usaha aku sendiri. Hehehehehe...(aising kek Mrs.Umi yang buat...hihihihi...)
Time aku buat nie nerves sepanjang buat sebab takut tak menjadi.
Ye laaa free je kena marah ngan Mrs.Umi kalo kek tak menjadi. Membazir tepung je katanya. Dahla papan untuk letak kek takde! Sabar jelah..
Hahahahahaha...(sebab tu laa aku tak suka baking ni lepas asyik kena perli..)
Alhamdulillah kepada Encik Google sebab aku jumpa resepi kat blog kakak ni ajar macam mana nak buat kek span yang gebu dan lembut. (Resepi ada dalam blog aku ni. Even aku ada ubah skit..)
Tapi just nak cakap, dengan penuh nerves ngan excited aku buat kek nie, yang sedihnya Mr.Ayah tak potong pun..
Tengok sendiri kan? Siap bentuk love aku buat tapi tak dipandang pun. Sabarlah wahai hati..
Dah Mr.Ayah fly gi keja baru tengok..(tu pun lepas aku upload letak dalam facebook..)
Takpelaa...lagipun rasa dia tak berapa nak sedap sangat pun...(pujuk hati sendiri..)


Dan aku pun mencuba lagi untuk pujuk hati aku yang lagha ni..
Seperti gambar yang dibawah, sila laa tengok nye...hehehehehehe....

  

                                                 
That is what I made for kids in my kindergarten. Yeah, for those who don't know where I've been working after I resigning from my little bright future office.
Both of them had their birthday in July so I just combined in one cake.
Then I also made the cupcakes for them..



 Mata dorang tak lepas tengok benda macam ni. Yea laa tak pernah nampak benda manis nie live kan?? Tiba2 kat sekolah ada..
Dan secara tiba2 jugak, aku makin berminat nak belajar lebih lanjut lagi macam mana nak buat kek, fondant, cara mengaising kek, macam mana cara dekorasi kek untuk kanak2 dan macam2 laa lagi..
InsyaAllah aku nak buat lebih lagi. Mungkin nie adalah salah satu hidden talent aku kot.
Hahahahahaha...(perasan je lebih...)
Or maybe aku dapatnya dari Mrs.Umi kot...hahahahaha....
Yang penting cuba dulu even orang tak berapa nak mencuba yang penting kita cuba..
Don't lose faith on Him
Stay strong and brave
InsyaAllah what will be, it will be...
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT