Tuesday 9 September 2014

What we do without talking??

Assalamualaikum..
Like always here I am..
With my little stress problem if I want to compare with others..
It's hurt all of us, you know..
How could you do this..
Even you're still in category best dad ever but..
You just do it in front of people not inside home..
When we hang out together, we all show to people that we're happy family..
But reality is, after you eat, then we eat, don't dare to switch channel when you're watching tv.
If you're around, we all just inside room, spend with phones, lappy or novel..
Since we young until now??
I really want to know what our problems actually..
Is that our communication very leak or just our behavior being too ego..
Hmmmm.....

Tak tahu lagi nak cakap apa..
Sampai bila hidup kita nak macam nie??
Tak kan berubah or takut nak berubah??
Become question never end laa plak..
Hihihihihihi....

Aku kalau boleh memang tak nak treat keluarga macam nie sebab Mrs.Umi cakap dia kuat sebab ada kitaorang. Macam mana kita nak explain benda ni?
Memang tak kan dapat explain bila seorang ibu berkata-kata. Memang membawa maksud yang sangat dalam selepas melalui perjalanan hidup yang sangat payah.
Tapi bila tengok qoute tentang ayah baru2 ni, automatik aku berfikir balik..
Hmmmmm....seorang ayah memang macam ni ke? Dalam diam banyak benda dia buat.
Yang penting anak2 puas. Even tak berapa nak share happiness tu dengan seorang ayah.
Ye laa...balik2 Mrs.Umi jugak yang kitaorang cari. 
Part satu je mintak dengan Mr.Ayah, duit..hehehehehehe...
Bukan aku seorang je..aku rasa kebanyakan anak2 sekarang memang patern macam tu kan?
Aku kalau boleh memang nak rapatkan diri aku dengan ayah. Tapi kenapa aku tak boleh.
Hanya Allah je tau betapa sakitnya rasa nak memendam perasaan ni..
Bila aku nak selami hati seorang ayah, aku jadi lemah. Sebab utama aku sedar betapa hidup Mr.Ayah sebelum ni sangatlah lonely. Ye laa ada anak2 semua dengan Mrs.Umi, so bila hang out dengan kawan2, konfemlah kena keluarkan duit. Automatik benda macam tu jadi habit. 
Balik rumah lepas kerja, tak da anak2 nak sambut, nak tanya macam2, bila keluar dengan kawan2 pulak semua pakat ada time ada duit..
Hakikat dunia! Manusia zaman sekarang tak kan pernah berubah. Makin menakutkan..
Benda tu tak pernah di ajar time sekolah dulu kan?
Okey..let's finish here..it's just too hurt for remember everything..
Don't forget put faith on Him..
Pray and be brave..
InsyaAllah..
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT