Sunday 15 September 2013

Everything Comes With Price..

Alhamdulillah, setelah sekian lama akhirnya notebook aku hidup kembali.
Syukur kepada Allah dan tak lupa juga kepada my sista yang tolong jumpakan adapter untuk notebook nie.
So, lepas nie boleh la aku start buat assignment yerk. This table belong to me. Why? Because I want to do my assignment here. Assignment, here I come....hahahahahaha.....
Semangat nak buat assignment. Bukan apa setelah bergelar penggangur nie, dah takde kerja lain. Dah macam bertukarlah plak. 
Aku ingat nak cuba kerja lain pulak. Maybe aku asyik mentionkan benda yang sama tapi sebenarnya aku sedang kecewa. Sebab? Aku sendiri. Buat apa aku nak menyusahkan diri sendiri.
Yeah, everything come with price. Dan kat sini aku kena pilih. Sama ada aku nak jadi full timer student ataupun aku still nak bekerja. Haila....
Aku sendiri binggung, apa yang aku patut buat. Dalam masa yang sama banyak kelebihan dan keburukan kalau aku still bekerja. Contohnya, aku akan dapat experience berbanding dengan orang lain. Dan keburukannya adalah, adakah aku kekal dalam class lepas nie? Wallahu'alam..
Aku bekerja aku kena tanggung sendiri masalah college aku then kalau aku pilih nak jadi full timer pulak aku kena tanggung sendiri barang keperluan aku dengan duit yang dah tak berapa. Aku paling benci menyusahkan Mrs.Umi. Aku ada tenaga, kenapa aku tak  usaha? Aku dah besar, dah boleh tanggung diri sendiri, takkan sampai barang asas macam topup tue pun aku tak boleh nak tanggung? Betul tak? Memang aku mengaku, aku masih lagi hidup dalam keluarga, tapi tak salahkan kalau aku cuba sendiri. Biarlah adik2 aku yang pakai duit tue, diaorang lagi memerlukan. Dan kalau ada rezeki lebih nak aku bagi dengan diaorang tapi apakan daya, hanya tukang mendengar masalah diaorang je aku mampu. Sebab yang lain aku tak mampu nak buat macam bank inkan duit ke, jenguk diaorang kat sana. Tolong settlekan masalah kat sana ke? Aku tak mampu nak tolong. Cukuplah hanya menjadi pendengar diaorang.
Lagi satu, aku punya PTPTN nie, sampai bila nak bayar? 10 tahun dowh,, bukannya sekejap tue. Tapi aku akan usahakan. InsyaAllaah.
Kali nie aku berterima kasih dengan kerajaan Malaysia sebab bagi aku peluang macam nie. Bukan senang nak apply PTPTN nie walaupun aku tahu keputusan aku nie hanyalah cukup2 makan. But at least, aku cuba sedaya upaya tak nak menyusahkan Mrs.Ayahumi. Cukuplah. Itu je yang mampu aku cakap. Cukuplah. Dari kecil sampai ke besar dengan adik beradik ramainya. Cukuplah. Aaaaaa....
Dah sampai takat nie jelah aku bercerita.
Papepun, who will know what happen in future right. 
Bubye ^^
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT