Wednesday 14 August 2013

After Raya.

First masuk kerja lepas raya. Hmmm...masih lagi dalam mood raya.
Still tak tahu apa lagi nak dibuat. Kerja memang banyak tapi nak buat yang mana dulu?
Hmmm...last2 jadi lagi pekasam. Kita peram dulu baru buat. Hehehehehe...
Time lunch tadi aku sempat ke kolej. Ingatkan nak beli buku untuk subject Costing 1 tapi bila pergi pihak kolej cakap dah habis stock. What???
So, esok aku ada class tue then macam mana aku nak jawap dengan Miss Kelly? 
"First week ma? It's okay laa..." like that huh??
Satu benda yang aku heran dengan pihak pengurusan kolej nie. Makin lama makin maju tapi tang tue jugaklah makin lembab buat kerja. Dahlah nak note kena print sendiri. Bila gi portal www.fic.edu.my tue siap login then yang keluar cuma last sem punya subject. What???
Then what do you think I'm gonna do?? Sampai bila nak tunggu??
Harap je bayar mahal tapi apapun tarak. Haish... =,=
Haiya..Mr. Peter please don't make us difficult. Your student want to study maa not playing.
Aku dah buat complain kat Facebook. So, harap2 diaorang ambik tindakan yang sepatutnya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mengenai raya plak. Hmmm.....
Sedih sangat. Aku rasa kitaorang satu family takde salam2 tahun nie tak macam tahun sebelumnya. 
Kenapa?? Semua macam kelam kabut je. Dahlah dengan nak pindah rumah lagi, nak masak untuk raya lagi, nak kemas rumah lagi. Macam2..
Yang mr.ayah plak macam tak faham je yang kami miss anak2 dia memang buzy. Nie sempat lagi nak buat muka selamba. 
Yang paling aku sedih adalah Mdm.Umi. Sedih sangat. Sebelum mr.ayah pergi, sempat lagi mdm.umi menangis. Waeo??
Ayat2 yang keluar adalah yang biasa. Tension dengan anak2. Makin membesar makin tak faham kerja. Memang betullah. Bila dah ramai berkumpul kenapa makin tak faham nak buat kerja? Mungkin dalam fikiran masing2, "takpe, nanti ada orang yang buatkan, biarkan je, nantilah." Macam dah lumrah je..
Sedih sangat...bila dah berjauhan bukan main happy go lucky je, tapi bila dah bersama jeling2 je kerja...
Pelik kan? Tapi itulah ragam keluarga aku. 
Mungkin faktor tension dengan mr.ayah yang menyebabkan kitaorang jadi macam tue. Sengaja nak tunjuk perangai sebab kitaorang nak mr.ayah tahu yang kitaorang dah besar. 
Maybe yes maybe not, who knows..
Will continue later, See yaa.... (^_^)




MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT