Wednesday 21 August 2013

Buzy time start!!!

Kehidupan aku sebagai pekerja dan pelajar pun bermula kembali.
Selepas cuti sebulan time puasa hari tue, rasa macam malas nak masuk class but what can I do?
I want to be success and be something that I can do for mdm.umi. Yeah, really i mean it..
Dan tinggal lebih dua minggu lagi aku nak berhenti dari sini lepas kena postponed hari tue. (siapa yg follow aku punya blog akan tahu.)
Then subject untuk last sem 2013 nie ada 5. Kiranya tahun nie aku ambik 11 subject. Fuhh!! Banyak tue..
First sem hari tue Fundamental Of Financial, Organization Behavior, Marketing, Pengajian Malaysia and Quantitative Method. Second sem Basic Accounting by Miss Kelly Soh. Everything bout finance. And last sem Principles Of Economics and Business Law by Mr.Joseph Tarawe, Business Principles by Mr.John Sammy, Business English by Mr.Tim from England and last is Costing 1 again by Miss Kelly Soh.
Actually include this sem, I already had 13 subject. All of DBS subject is 27, ehh...I think 26 not include Pendidikan Moral. hehehehehehe....
Okey I will tell you detail about my sem..
First sem when I come in. 
May 2012 - Computer Concept by Monica Sebastian
Sept 2012 - Operation Management by Joseph Tarawe & eCommerce by Monica Sebastian
Jan 2013 - Fundamental Of Financial by Miss Pheobe, Organization Behavior Mr John Sammy, Marketing and Pengajian Malaysia by Miss Pheobe again and last is Quantitative Method by Mr.Paul.
May 2013 - Basic Accounting by Miss Kelly Soh
Aug 2013 - Business Priciples and Business Laws by Mr.Joseph Tarawe, Business Principles by Mr.John Sammy, Business English by Mr.Tim and Costing 1 by Miss Kelly again.
That my subject after all. And 16 subject left. Still so much subject waiting for me.
Chaiyok, fighting for myself....(^_^)
But if I didn't take seriously, I think my sister will finish first after me. Mungkin next year aku baru dapat attend aku punya konvo sendiri. 
Dahlah aku 2014 nak ke Korea, tue pun kalau budget semua ada. Aku nak bawak mdm.umi ke Jepun ataupun Korea ke nak tengok fall. Sebab mdm.umi suka tengok bunga luruh. Sedih sangat.
InsyaAllah aku akan buatkan benda tue tercapai. Mungkin bukan dalam masa terdekat tapi akan datang.
Menggembirakan hati orang tua kan satu pahala yang sangat besar. Aku tahu antara adik beradik yang lain aku paling suka menyusahkan mdm.umi kot. Cukup2lah dengan kenangan lama yerk...
Who's knows..
It's up to Him..(^_^)
                    
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT