Tuesday 6 August 2013

Hari terakhir Ramadhan....

Mungkinkah ini bakal menjadi Ramadhan terakhir aku?
Who knows??
Buat pertama kalinya aku berjaya mengagahkan diri aku untuk menunaikan terawih sepanjang Ramadhan nie. Alhamdulillah. Syukur.
Hati aku rasa macam sayu je. Tak tahu kenapa.
It's kind of blank. Nak sambut raya, takde semangat. Rasa macam tak nak tinggalkan Ramadhan nie.
Entah ada lagi ke Ramadhan untuk aku selepas nie. 
Seperti yang aku dah jangka, bos aku minta aku postponed my resignation.Hmmmm...
Jadi aku akan berhenti dengan secara terhormatnya pada 09.09.2013. (Ingat yerk...)
Tue pun aku sendiri tak tahu jadi ke tak. Sebab ada suara2 yang membangkang aku melakukan hal yang sedemikian. (Dah hantar surat resign baru all of them berubah menjadi baik. Hmmm...)
Untuk raya nie, company aku bagi cuti seminggu. Alhamdulillah. 
Dahlah bos siap bagi bonus lagi. Tak pernah dibuat pada tahun sebelumnya.
Mungkin Tuhan dah buka hati dia untuk menghargai pekerjanya. And maybe sebab aku nak berhenti.
Then dia tak jumpa lagi pengganti aku. Hmmm, kan aku dah agak.
Memang susah untuk jumpa pengganti aku. Dengan bebanan kerja yang tak pernah nak surut.
Dengan karenah customer yang sentiasa cerewet dan banyak songeh.
Rupanya bukan bos seorang je yang pening kepala cari pengganti aku rupanya ada jugak yang tak mahu aku berhenti. Orang kuat Muzana iaitu Pak Cik Khalid. Hehehehe...
Yelaa,,mana nak cari orang yang boleh buat kerja eperolehan macam aku buat. Benda susah tue sampai nak kena gi kursus.
Aku pun jadi pelik sebab aku belajar dengan siapa pasal benda alah tue? Hmmm.....think about it.
Learn by myself. Everything since I stepped my foot here. Yeah, everything.
Slowy without anybody teach me. How come I got better than them. Maybe because I learn from mistake too. Thank for my experience. 
And for my boss, thank for all of your kindness. I will appreciate that.
Dan yang seronoknya kali nie, family aku full house. 
Dan almaklum jelaa kalau bertembung, macam2 jelaa jawapnya. 
Bermacam-macam cerita je bertembung. Dari Perlis ke Ampang, dari Ampang ke Mantin, dari Mantin ke Kuching then ke Miri. Kecoh satu rumah. Tiap malam raya memang konfem tak tidur.
Begitulah karenah anak2 mrayah. Tak lama lagi rumah tue pun sunyi balik sebab semua akan berterbangan. Haish,,tak sempat nak lepak lama2 dengan diaorang.
Dan sekian ini sahaja yang aku nak paparkan dalam blog aku untuk tatapan semua.
Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada kawan2 and to my boss and family.

                                                  

MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT