Thursday 11 July 2013

Berkat Ramadhan.

Aku harap aku akan berubah.
Semestinya berubah dari kejahatan kepada kebaikan.
Aku memang bukan yang terbaik tetapi ingin menjadi yang terbaik. Tak salah kan?
Dengan keluarnya aku dari tempat nie, aku harap aku dapat menjadi diri aku yang lebih baik lagi.
Sungguhpun aku tengah study in Diploma Business tapi aku tetap tak suka untuk bekerja macam nie.
Impian aku nak bukak syarikat sendiri. Iaitu syarikat makanan. Bersama ummi.
Biarlah ummi jadi my boss. Banyak yang kami boleh keluarkan. Dan produkkan.
Bekerja sendiri baru ada kepuasannya tak macam bekerja dengan orang.
Memang. Sebab aku sendiri dah merasa pengalaman tue.
Sangat-sangat manis. Bila orang hargai apa yang kita buat.
Orang puji cakap dah ada produk ke?
Bukan nak mintak orang puji pun tapi rasa seronok. Dan rasa macam kita dah boleh buka company sendiri.
Aku akan pastikan kalau aku dah ada company sendiri aku tak akan buat macam mana yang aku dah alami kat tempat nie.
Sangat-sangat-sangat-sangat menyakitkan hati para pekerja.
Walaupun kita sesama Islam, takkan tak ada sekelumit pun rasa simpati dengan dengan saudara sesama Islam sendiri?
Aku pun tahu hidup kau dulu pernah susah. Bak kata kau sendiri macam cerita novel.
Bekerja dengan company yang dikatakan kaya pada ketika itu. Dan anak lelaki kepada pemilik company tue jatuh hati dengan kau.
Dan berjumpalah dengan mak mertua dan adik beradik ipar yang menyakitkan hati.
Sehinggalah sekarang. Dah ada empat orang anak.
That's we name lucky because you're the one who make son of Temenggung Haji Mosni fall in love with you.
Until now you're also become the richest person in Miri now. Because of what?
Your husband is Managing Director in this company right now. Hmmm..so what am I?
Being jealous of you? No, never because that is your life not mine.
Apa yang ada pada dunia? Nanti mati bukan ada bawa apa-apa pun. Disaat itulah hanya diharapkan dari kubur adalah doa dari anak-anak, amal jariah, dan ilmu yang dibawa.
InsyaAllah aku bukanlah dari golongan yang macam tue. Amin.. (^_^)
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT