Monday 1 July 2013

Perlukah aku berubah??

I'm tried to be patient, because of what??
Because I'm tired in same place, same people, same problem and same behavior.
Why they didn't change?
I still do know why. Because they are owner of this company?
OMG, sometimes I got bored because they don't know how to appreciate worker.
Kalau dapat keuntungan, boleh pulak diaorang plan jalan dengan family dulu.
Sampai mana? Sampai kat China sana. Kalau setakat pergi ke Kota Kinabalu tue, tiap-tiap tahun bleh pergi.
Memang penat sangat. Kita sampai pening kepala fikir macam mana nak tolong diaorang cari jalan penyelesaian. Sibuk tue tak yah nak cerita. Sanggup buat tebal muka telefon orang tue, telefon orang nie semata-mata nak minta payment yang tertunggak. Then, bila dah dapat payment sampai beribu, eh, salah, berjuta ada diaorang pandang kat kitaorang?
Selalu sangat kena macam nie. Apa yang kitaorang dapat?
Bonus? Jangan harap.
Percutian yang ditanggung oleh syarikat?? Lagilah jangan nak mimpi.
Tapi bila kerja, nak mengalahkan apa je.
Okeylah. Dah tiba masanya aku kena 'chow' dari sini.
Mungkin aku kena cuba cari kerja lain.
Or, mungkin aku kena cakap, yang aku kena cari kerja dengan orang yang tahu menghargai kerja aku.
Sebab aku dapat rasakan, kat sini bukan tempat aku. I'm not belonging here.
Maybe they should find some one else who better than me. Who can do anything they want without any complaint of everything.
I'm should be myself right now. Then my opinion is, I don't need them for changing my life.
Maybe I don't lucky this time and maybe next time is my better life.
InsyaAllah. Allah sentiasa permudahkan urusan hambaNya.
Amin....

#annoyingbilakerjadenganorangyangtakpandainakhargaikita. (^_^)
MYDADIE.PROPERTIES.COPYRIGHT